Blog

Zimní sporty a hubnutí

Zimní sporty - lyžování, snowboarding, ale i bruslení nebo sáňkování a dokonce i procházka v zasněženém terénu - jsou pro hubnutí naprosto ideální. Na čerstvém vzduchu spálíte tolik kalorií, jako kdybyste cvičili v posilovně a navíc významně posílíte svaly, srdce a imunitu.

O tom, že při téměř každé pohybové sportovní aktivitě se hubne, určitě nikdo nepochybuje. Hubnutí ovšem záleží nejen na druhu sportu, důležitá je i intenzita pohybu, fyzická zdatnost a také váha člověka. U některých zimních sportů  - například sjezdového lyžování nebo sáňkování -samozřejmě výrazný úbytek váhy po jednom odpoledni očekávat nemůžete, ale i tak to vašemu tělu určitě prospěje. Pokud vám ale záleží na množství spálených kalorií, je nejlepší běžecké lyžování nebo snowboarding.

Běh na lyžích

Obrázek

Běh na lyžích je fyzicky poměrně náročný, mimo hubnutí je prospěšný pro celé tělo. Při běžeckém lyžování se totiž posiluje činnost srdce i různé skupiny svalů – nohy, ruce, hýždě i záda, spodní části těla se při běžeckém lyžování i správně tvarují. Pokud s běžkami začínáte, je to se zátěží podobné jako s klasickým běháním – měli byste nejprve vyzkoušet nenáročné a kratší tratě a postupně si přidávat. Při tomto sportu je velmi důležité i oblečení, které musí dobře sát pot a zároveň chránit před větrem a chladem. 

Účinky - za 30 minut běhu na lyžích se spálí minimálně 240 kcal

- vynikající pro procvičení a posílení všech svalových skupin

- perfektní sport pro zlepšení činnosti srdce

Snowboard

Stále více oblíbeným zimním sportem je snowboarding. Jízda na prkně je náročnější než sjezdové lyžování, při určité intenzitě se při ní dá zhubnout a také se posilují především vnitřní břišní i zádové svaly, stehna a hýždě. Podobně jako běžecké lyžování je snowboarding vhodný i pro tvarování spodní části těla. Spálené kalorie jsou závislé na rychlosti a obtížnosti jízdy a také samozřejmě na době, kterou strávíte na sjezdovce.

Účinky - za 30 minut se spálí až 210 kcal.

- posilují se břišní a zádové svaly, stehna a hýždě 

- tvarují se spodní části těla

Bruslení

Pokud jste si v teplejším ročním období oblíbili jízdu na kolečkových bruslích, pak si  v zimě můžete užívat bruslení na ledu, která má na lidské tělo stejné účinky. I při bruslení na ledové ploše se totiž zpevňují stehna i hýždě a formují boky, přitom se ale nezatěžují klouby ani páteř tak, jako například při běhu. K hubnutí i formujícímu efektu je ale potřeba bruslit poměrně intenzivně minimálně 30 minut a víc než nějaké krasobruslařské prvky je důležitá rychlost a styl.

Účinky - při intenzivním bruslení se spálí až 200 kcal za 30 minut

- dochází k posilování svalů hýždí a stehen 

- tvaruje se spodní část těla

Sáňky a boby

Při jízdě na saních nebo bobech dolů z kopce příliš nezhubnete, ale procvičíte si břišní a zádové svaly. Hubnoucí účinek pak má především cesta nahoru. Když kopec třeba i vyběhnete, nějaké kalorie skutečně zmizí, navíc si poměrně důkladně procvičíte nohy, posílíte činnost srdce a samozřejmě si vyčistíte plíce.

Účinky  - za 30 minut ubude 170 kcal

- procvičí se nohy, břišní a zádové svaly

- posiluje se činnost srdce

Sjezdové lyžování

Sjezdové lyžování není přímo sportem, při kterém výrazně zhubnete, má ale posilující vliv na svaly na  nohách, hýždě i horní část těla. Případný úbytek váhy záleží na době, kterou strávíte přímo na sjezdovce– ve frontě na vlek a také na sedačce cestou nahoru opravdu nezhubnete. Pro spalování kalorií je důležitá i obtížnost sjezdovky. Rekreační modrá vám moc nepomůže, ale nějaká dlouhá černá, kterou sjedete několikrát za odpoledne, už určitě znát bude.Obrázek

Účinky  - průměrně se spálí 150 kcal za 30 minut

- posilují se svaly na nohách a horní části těla

- tvarují se hýždě

Procházka je také sport…

Jestli vás žádný z tradičních zimních sportů neláká, případně nemáte čas ani možnost a nebo ho nemůžete provozovat třeba ze zdravotních důvodů, můžete zvolit i jen zdánlivě obyčejnou procházku v zimní přírodě. Protože je samozřejmě poněkud náročnější, než procházka v teplých měsících, spalují se kalorie i při ní a pokud jdete zasněženým terénem, můžete spálit mnohem víc kalorií, než při zmíněných sportech. Při zimní procházce navíc významně posílíte svoji imunitu a prospějete činnosti srdce a krevnímu oběhu. Velmi zajímavá je i procházka na sněžnicích, při které se spálí až 450 kcal za hodinu.

Účinky - při běžné procházce se spálí až 240 kcal za hodinu

- při procházce ve sněhu je úbytek až 400 kcal za hodinu

- posiluje se imunita, činnost srdce a krevní oběh

Při zimním sportování je mimo vhodného oblečení důležité dodržovat i pitný režim! Nějaký nápoj – ideálně teplý - by jste s sebou měli mít, a to i když se vydáváte ven třeba jen na poměrně krátkou dobu. Na dostačující množství teplého čaje vám v takovém případě stačí minitermoska, pro kterou ve svém oblečení vždy nějaké místo najdete.

 
KVALITNÍ SUROVINY
Kvalitní čerstvé potraviny od ověřených českých dodavatelů.
 
Vrácení peněz
Garance vrácení peněz v plné hodnotě za nevyčerpané dny
 
ROZVOZ 2X DENNĚ
Dieta se zaváží den předem ve 2 etapách na místo Vámi určené.
 
DOPRAVA ZDARMA
Cena diety je včetně dopravy až k Vám domů 6x v týdnu.
 
DONÁŠKA NA MÍRU
Program určený přesně pro Vás v čase a na místo, které si vyberete.

100 Kč sleva!

Sleva na Vaši první objednávku!

Fresh zdarma!

Pro naše věrné zákazníky FRESH ZDARMA!

Odběrná místa v Praze

Pokud se před jídlem rádi projdete, vyzvedněte si krabičkovou dietu na jednom z odběrných míst.

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací V pořádku